Dag 15 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: nienkemu

Blijf op de hoogte en volg Nienke

18 Juli 2011 | Spanje, Salamanca

Lunes, dieciocho de julio de dos mil once

DUS. 5 tequilla shots voor 3 euro, dat is de cultuur van Salamanca.
Vandaag ben ik voor ’t eerst naar de school gegaan, Mester. Ik kon meteen instromen in de derde week, zodat het niveau ongeveer gelijk zou zijn als waar ik geëindigd was in Sevilla. Helaas heb ik nu geen les op de school, die 1 minuut van mijn residentie vandaan is, maar in een hotel. Die pijn wordt wel ietwat verzacht door het feit dat het een 5 sterren hotel is met een prachtige lounge/ontvangsthal en een mooie kamer als lokaal. Ik heb nog nooit zulke glimmende wc’s gezien!
Lunch op de residentie schijnt meestal warm te zijn, vandaag stond er een prima paella klaar. Ik moet stiekem bekennen dat het de eerste paella is die ik in deze 2 weken gegeten heb..
Na een volledige-nachtrust-siesta heb ik me ingeschreven voor de tapastour op school.
Ik ben net terug van het rondje tapas door Salamanca. Super lekkere dingen gegeten en heel veel nieuwe mensen leren kennen. We zijn nog even langsgegaan bij Camelot (een discotheek in ridderthema), maar daar was het nog heel rustig. De Amerikaanse meisjes waarmee ik was, wilden liever naar huis. Een beetje nachtrust leek mij ook niet verkeerd, dus vanavond doe ik het even rustig aan. We hebben wel afgesproken woensdag de tapastour op eigen initiatief te herhalen. Nu ga ik lekker slapen!
Buenas noches mi amigos x