Etrappe - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu Etrappe - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu

Etrappe

Blijf op de hoogte en volg Nienke

15 Juli 2017 | Frankrijk, Tours

Een uitgesteld verslag. We hebben gevierd dat we boekje 1 hebben uitgefietst. 1/3 van de tocht zit er op. 860 km in de benen, nu verdund met een beetje alcohol. We kregen het hoofd niet goed helder meer.

Gisteren, 15 juli dus, 60 km op het program. Van Vendôme naar Tours. Eerst een schandalig lekker ontbijt met gebakken omelet, croissant, meloen, yoghurt, jus'tje en grote bak koffie. Altijd moeilijk je te beheersen. We hebben inmiddels geleerd dat je moet eten vóór de hongerklap, maar met te veel in je buik kom je echt niet lekker de berg op!
Bij vertrek heb ik de Tête de la course voorgesteld dat ik eens zou navigeren. Pas du tout! 'Dan ga jij bepalen wanneer we pauzeren, eten etc.' Bien, dat werd 'm niet. Maar geen probleem, 'never change a winning team'. Op de tweede oftewel laatste positie in de wielerploeg kan je heerlijk wegdromen. Wel zo relaxed om niet te weten hoe laat het is, hoe hard je gaat, hoeveel bergen er nog aan komen en hoeveel kilometers nog te gaan.. Deze levensles moet ik vasthouden! Ik snap dat de dochter haar grootse gebaren wat overtrokken vindt, als ploegleider in een 2-mans formatie. Voor mij zijn ze heel steunend om niet van de route af te raken zeker als ik wat achterop ben geraakt.
Vandaag is de équipe verwend met een ondersteunend team! Rolf is als superfan speciaal overgekomen om de ploeg te zien arriveren en vertrekken in en uit Tours. En, de volgauto met Jan is en route naar Tours! We verheugen ons enorm op deze dag.
We missen alleen nog een masseur. Misschien de heren eens lief aankijken? Ik heb gisteren ietst te hard een plotselinge helling opgetrapt en een zere spier in bovenbeen opgelopen. Toch ging het fietsen fantastisch vandaag. Om 13 uur hadden we de 60 km erop zitten. Dat kwam niet alleen omdat ik niet extra mocht stoppen van La Tête voor een foto van de eerste zonnebloemen en wijnranken op onze route. Was er minder wind? Kwam het doordat we de dag ervoor ook maar 60 km gereden hadden? Of doordat we die bergen en dat schakelen steeds meer doorkrijgen? Of het vooruitzicht van een rustdag? Hoe dan ook: aangekomen op de camping, met de mannen de tentjes opgezet, in Tours in de kathedraal een stempel gehaald, bij de tent gegeten, biertjes gedronkenen vervolgens heerlijk slapen!
Vandaag hebben onze fietsen ook een dagje rust!

• 16 Juli 2017 - 13:51

Gera:

Geniet van de rustdag en scrub ze. Groetjes aan Jan.

• 16 Juli 2017 - 15:35

Corrie En René:

wat een leuke verslagen. Omdat wij ook meerdaagse fietstochten hebben gemaakt, willen wij onze bewondering niet onder stoelen of banken steken, en vinden het enorm, dat jullie in de afgelopen dagen al zoveel km hebben gefietst.
    Groetjes uit Helmond, en de foto's worden uitgelegd aan Vic.
    Doeiiiii en tot het volgende verslag.

• 16 Juli 2017 - 16:04

Corrie En René:

Ik (René) zit nu bij Vic en heb het laatste verslag voorgelezen en alle foto's uitgelegd.
    Reactie van Vic: Hartstikke bedankt voor de leuke verslagen en ik zie het allemaal voor me. Leuk dat je iedere avond belt, zodoende reis ik met jullie mee. Veel liefs en dikke kussen voor jullie beiden.
    Groetjes van VIC.

• 16 Juli 2017 - 16:05

Sandra:

Wat fijn dat de Mannen er zijn! En even uitrusten!

• 16 Juli 2017 - 20:12

Anneke:

Heb genoten van de verslagen, super goed van jullie, hoop dat diner en petit déjeuner iedere dag op tijd klaar is, dan gaan jullie het redden!! Veel plezier, liefs uit Delft

• 17 Juli 2017 - 11:57

TRUUS:

Iedere morgen de PC aan voor een leuk verslag. roeten uit Delft

• 17 Juli 2017 - 13:07

Carla Verstappen:

Hallo Marijke ik heb vanmorgen samen met je moeder de mail doorgenomen ze geniet van de verslagen die je stuurt ( leuke opmerkingen van Nienke) groetjes Carla

• 17 Juli 2017 - 15:14

Jose Van Der Maarel:

Gisteren van Dirk de site gekregen waar jullie reisverslagen op gepost zijn. Ik heb ze allemaal achter elkaar doorgelezen. Heerlijke verhalen! Diverse malen kon ik mijn lach niet inhouden, jullie humor en zelfspot zijn hilarisch. Ga zo door, jullie zijn bikkels. Respect en veel succes verder. Jose van der Maarel

Ad En Inez:

Geweldig, wat maken jullie veel kilometers. Hopen dat je intussen een masseur hebt gescoord!