Temperatuur loopt op - Reisverslag uit Saint-Cyr, Frankrijk van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu Temperatuur loopt op - Reisverslag uit Saint-Cyr, Frankrijk van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu

Temperatuur loopt op

Blijf op de hoogte en volg Nienke

17 Juli 2017 | Frankrijk, Saint-Cyr

De rustdag is met open armen en gesloten ogen ontvangen. Eindelijk konden we weer uitslapen. En de beentjes konden een dag rust ook wel gebruiken.
Met een prachtige 32 graden zijn Rolo Travolta en ik naar Château Chambord gereden. Een kleine poging om de fietsbroek bij te bruinen (mislukt) resulteerde in een situatie waarin het hele dorp me aankeek alsof ik een melaatse met witte bovenbenen was. Gelukkig kon Rolo de aandacht enigszins afleiden met zijn Frans Duits personificatie. Die wilde graag ein cone mit une glace de citron und ein bisschen vitement bitte sehr.

De moeder, vergezeld door Jean-Philipe (in Nederlands bekend als de vader), een eerste dag in lange tijd zonder de tête de la course. Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Zij hebben een ander kasteeltje bezocht, en toen wij terugkwamen konden we lekker op z'n campings gaan koken.

Na de rustdag zijn we vandaag weer op onze fietsjes gesprongen. Omdat we Rolo uit moesten zwaaien en misschien toch niet echt ochtendmensen zijn, vertrokken we om 8:50 (een kleine anderhalf uur later dan gepland). Er stond een route van 100 km op het programma en met 32 graden smolt de moeder bijna weg. Voor het middaguur ging het allemaal nog, weinig bergjes en redelijk wat wind. We kwamen zelfs nog een sproeier tegen waar we onder door moesten (zie foto), die eigenlijk wel voor aangename verkoeling zorgde. Maar de schaduw was ver te zoeken op de route, en tegen de middag werd het warmer en warmer. De moeder begaf het bijna. Toen op driekwart van de route de megaberg van de dag kwam, was het gedaan. Om de 5 km moest er gepauzeerd worden om op een of andere manier warmte kwijt te raken. Toen we onder een strookje schaduw van een verdwaalde boom in een groot droog veld stonden, kwam mijn dieptepunt: het water was op. En waar we de andere dagen veel dorpjes gepasseerd waren waar een eventuele aanvulling op de onderwegtas gedaan kon worden, waren er op deze route alleen maar velden, weilanden en verlaten wegen. Nog even doorzetten.
Uiteindelijk kwamen we strompelend op de camping aan, waar Jean-Philipe net zijn eerste biertje had opengetrokken. We ploften er verslagen naast, en het duurde nog zeker wel een uurtje voordat er aanstalten gemaak werd om de tent op te zetten.
Inmiddels zitten we lekker uit te buiken met een bakje koffie en het restant van de bonbons van Rolo (loobi). Morgen op naar een dag met 36 graden, een nieuwe poging: vertrektijd 7 uur!

• 17 Juli 2017 - 22:56

Greet:

Mozeskriebel....weer struikelend over de woorden jullie verslag voorgelezen! Bikkels zijn jullie.... we zijn nog steeds in een permanente staat van bewondering!
    Go girls go!!

• 17 Juli 2017 - 22:56

Greet:

Go girls go!!

• 18 Juli 2017 - 09:19

Patricia:

Houd vol!
    En De Vader wil vast wel alleen de tent opzetten.

• 18 Juli 2017 - 09:32

Sophia Loren(moeder Van Rolo):

Holi boli, wat een knetter goed stel, die fietsers. Knap hoor! Wat leuk, dat Sophia en Al Pacino( Rolos vader) op hun bejaarde achterste de avonturen van dit dappere stel kunnen volgen. Even doorzetten; na 36* volgt regen....
    We verheugen ons al op het volgende verslag.

• 18 Juli 2017 - 10:38

Nicoline:

Over permanente staat van bewondering gesproken.... Meiden jullie doen het fantastisch. Wat een doorzetters. Ik hoor jullie puffen, praten en soms vloeken. Maar jullie flikken het wel. Wat geweldig leuk om jullie te volgen. Dikke kus.

• 18 Juli 2017 - 14:55

Gera:

Tjonge wat een afzien voor jullie. En ik zit lekker in het zonnetje van mijn tuintje te geniessen. Geen vergelijking. Zet 'm weer op dames. Op naar de volgende dag. Hoop voor jullie op iets koeler weer.