Luchtbedden met tent - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu Luchtbedden met tent - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu

Luchtbedden met tent

Blijf op de hoogte en volg Nienke

03 Augustus 2017 | Spanje, Burgos

Buongiorno trouwe volgers,

Allereerst wil ik natuurlijk benadrukken hoe trots ik ben op de fietsdames, al die kilometers op de fiets en iedere avond een geweldig verslag voor de thuisblijvers. 

Dinsdagmiddag ben ik aangekomen op het vliegveld in Bilbo. Met de auto een kleine twee uur van de camping in Burgos. Daar stonden twee immense luchtbedden met een tentje er omheen. Iedereen die zich afvraagt hoe ze dat volhouden om na een hele dag fietsen in een tentje te duiken weet nu dus het geheim. Formaatje drie matrassen op elkaar, alles elektrisch, ingebouwde telefoon opladers, crème de la crème.

De volgende dag ging de wekker niet om 6u15, jut en jul mochten uitslapen vandaag. We begonnen aan het zwembad, het is hier net iets warmer dan in Delft en het regent wat minder, 38 graden en geen wolkje gezien. Na het dobberen stond er natuurlijk een kerk op het programma. Vroeger gingen we altijd met Ronald en Patricia op vakantie en moesten we van Patries altijd kerken bezoeken. Dat is blijven hangen en dus gingen we met z'n allen naar de kathedraal van Burgos, waar de moeder bijna niet werd erkend als pelgrim omdat de vorige stempel te lang geleden en te ver weg was. Dat konden we gelukkig nog rechtzetten en ik kreeg studentenkorting dus die studievertraging is echt wel ergens goed voor. Pa was zo geschrokken dat hij de tickets al had weggegooid voordat we binnen waren, maar na een bezoekje aan de prullenbak mochten we allemaal de kerk in.

Donderdag hetzelfde riedeltje, begonnen aan het zwembad en na de lunch een kartuizer klooster bezocht naast de camping. Na twee zeer luie dagen lijkt het eigenlijk gewoon op een normale vakantie. Maar morgen ochtend gaat er weer gefietst worden. De chocomel pakjes, bananen en yoghurt shakes zijn ingeslagen. De banden zijn opgepompt. En het allerbelangrijkste is dat de dames weer even bij zijn gekomen.

Ik zal ze morgenochtend het eerste stukje duwen en dan stap ik weer op het vliegtuig terug de regen in. Sorry oma dat ik gisteren geen verhaal heb geschreven maar ik hoop dat het weer goed is zo.

Ciao,

Dirk

  • 04 Augustus 2017 - 10:27

    Patricia:

    Ik ben blij dat de ABC's verplichting blijven en dat de Kinderen dit nu zonder morren doen.
    Daarnaast zie ik dat de koffiekan ook niet zomaar een thermoskan is en matched bij de luchtbedden. Goed geregeld Jan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 24422

Voorgaande reizen:

05 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Camino de Santiago

03 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

StudyTravel

Landen bezocht: