Vrienden op de fiets - Reisverslag uit Berceo, Spanje van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu Vrienden op de fiets - Reisverslag uit Berceo, Spanje van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu

Vrienden op de fiets

Blijf op de hoogte en volg Nienke

30 Juli 2017 | Spanje, Berceo

Vandaag een heerlijke fietsdag.
Om 8 uur vertrokken om oververhitting als gisteren te voorkomen. We hadden er weer zin in, vandaag. Maar 47 km te fietsen bij slechts 31°, dus la Tête met de moeder goed gehelmd opweg.
Aan het begin heel veel drukte van Camino wandelaars, fietsers en ook veel mensen sportief aan het joggen of ouderen aan de wandel. Alles beweegt nog in Spanje tussen 8 en 10 uur. Daarna wordt het opmerkelijk rustig. Onderweg op de top van een berg allemaal door pelgrims gemaakte kruisjes van takjes of papier (foto).
De 2 aangekondigde stevige klimmetjes waren goed te doen.  Eerst twee kilometer lang een 10% helling. Dat bleek in de koelte goed te doen. Wel hadden we vandaag veel route aanwijzingen in het Camino route boek, waardoor we veel moesten stoppen en lezen. La Tête besloot het boek maar even in haar linkerhand erbij te houden. Toen de moeder bij de eerste helling la Tête passeerde kreeg ze een lelijke pets met het routeboek. Een staartje venijn? In de Tour de France wordt je om zoiets gediskwalificeerd. Enfin, de moeder dan maar weer in achterste positie.
Als een tierelier gefietst en 12.30 tegelijk met Jean op de camping! Zo moet het zijn!
Samen gelunched, tent opgezet en in het zwembad geplonst. En daar lopen we vrienden tegen het lijf die hier een  georganiseerde fietstocht doen. Wat een toeval! Dus samen eten in camping restaurant. Zoiets moet je vieren! Wat laat naar bed voor een pelgrim! Morgen een 75 km tour. Als het vroeg opstaan dan maar weer gaat lukken?

• 31 Juli 2017 - 08:55

Greet:

Foto met vrienden spreekt boekdelen: énig èn gezellig. Lijkt me ook gewoon leuk om dan in zo' n bubbel aan tafel even uit de fietsmodus te geraken....héél even dan hè??!!

• 31 Juli 2017 - 21:21

Gera:

Hallo dat was een lekkere fietsdag vandaag. Jullie schieten al lekker op naar de finish. Geweldig dames. Nog even trappen. En dan niet naar elkaar! Veel plezier tussen het fietsen door. Zet 'm nog ff op.