Bloed, zweet, maar nog geen tranen - Reisverslag uit Nointel, Frankrijk van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu Bloed, zweet, maar nog geen tranen - Reisverslag uit Nointel, Frankrijk van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu

Bloed, zweet, maar nog geen tranen

Blijf op de hoogte en volg Nienke

11 Juli 2017 | Frankrijk, Nointel

Wat heerlijk om met dochter deze reis te maken. Echt bijzonder en ik geniet enorm!
Nienke is een geweldige navigatiste! Handje op links of op rechts als we afslaan. Als de handen vanwege een hoge snelheidsafdaling niet van het stuur kunnen: elleboogje naar rechts of links. 3 vingers in de lucht: 3e afslag rotonde. Behalve navigeren eist ze het ploegleiderschap op. Gisteren een voorval:  omdat het ging regenen mochten we even stoppen. Ik mijn fluorescerende zuurstokrose regenjack (veiligheid voor al) Nienke zonde regenkleding, waaide wel droog. Niet door maman  te  overtuigen!
Nien zei dat het maar een beetje  regen was, over half uur pas pauze. Oefff...en toen ging het na 10 minuten toch hard regenen! Nienke en mijn schoenen werden zeiknat. Voor de sfeer in de ploeg heb ik niets laten merken. Dan maar natte sokken. Gelukkig kwam ze na 5 minuten tot inkeer en hebben we elkaar flink uitgelachen met die rare dingen aan.
Qua conditie gaat Nienke vooruit, ik achteruit! Is misschien toch het leeftijdsverschil.
Vandaag een gigantentocht gemaakt.
128 km met bergen en tegenwind! AFZIEN!!!!
We  dachten onze B&B niet meer op tijd te halen. Echt berg op, bergaf. Zelfs 10% helling gehad! Dapper doorgebikkeld. Nien voorop en ik tot wel 250 meter erachteraan hijgend. Ik heb mijn bevallings-puf-techniek toegepast! En vandaag ook de versnelling links op lichtste verzet gezet, zodat ik niet meer af hoefde te stappen. Veel D-wegen vandaag waar je op de rechter witte lijn moest rijden, verkeer dendert erlangs. Bereneng! Maar ook weer prachtige landschappen en onverharde paden door de velden. Nauwelijks regen vandaag, middag zon, 23 graden.
Nu veel spierpijn.
Zadelpijn valt mee! Kaarsje in Reet heeft geholpen (niet verkeerd opvatten, want dat is heiligschennis!). Ik refereer natuurlijk aan  reisverslag 2!
Nu gauw slapen.
De B&B is helemaal in ploegleiderstijl, dus dat komt vast goed! Gelukkig maar, want we zijn erg moe en moeten morgen heel veel klimmen!

  • 11 Juli 2017 - 22:40

    Greet:

    Meisjes, wat weer een prachtig verslag - we fietsen bijna met jullie mee over de D-wegen.
    Veel succes weer!!

  • 12 Juli 2017 - 10:06

    Patricia:

    Leiderschap zat altijd al in Nienke en dan rest De Moeder niets anders dan te volgen.
    Veel succes met de bergetappe van vandaag.

  • 12 Juli 2017 - 10:43

    TRUUS:


    Blijf lachen Marijke en Nienke.

  • 12 Juli 2017 - 10:44

    TRUUS:


    Jullie maken lange dagen.

  • 16 Juli 2017 - 15:53

    Sandra:

    Super Stoere Dodo"s! Ik heb respect voor jullie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 24426

Voorgaande reizen:

05 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Camino de Santiago

03 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

StudyTravel

Landen bezocht: