Mélon du peloton - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu Mélon du peloton - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu

Mélon du peloton

Blijf op de hoogte en volg Nienke

24 Juli 2017 | Frankrijk, Sorde-l'Abbaye

Vannacht voor het eerst sinds vertrek ook 's nachts flinke regenbuien gehad. En wat bleek? Tent lek. Met een badlaken als deken droog wakker geworden toen de wekker ging. Om 6:30 stond mij een fijne verrassing te wachten. 'Nien, het regent nog steeds, dus we slapen nog even verder. Voorspelling is dat het vanmiddag droog wordt.' Uitslaapdag!!

Maar het werd niet droog.. We konden tussen de buien door toch alles afbouwen en uiteindelijk zijn we helemaal uitgerust om 12 uur vertrokken. Het leek wel vakantie!

Onderweg nog een paar flinke buien gehad, maar in de loop van de dag klaarde het gelukkig weer op. Vandaag hebben we genavigeerd met het boekje! Dit zorgde weer voor een andere dimensie, en natuurlijk voor de bijbehorende meningsverschillen.
Maar dat mag, want ik weet nog van vroeger dat navigeren met een kaart altijd tot spanningen leidt.. Er lagen 2 lange haarspeld bergen op de route. Die hadden we niet gemist.. Maar stiekem ook wel weer lekker na al dat vlakke uitzicht, en we konden wel weer lekker naar beneden crossen. Je ziet hier al steeds meer de Baskische invloeden, gaaf om te zien hoe de stadjes veranderen.

De mélon du peloton (de nieuwe bijnaam voor Jean-Philipe, of hoe hij zichzelf liever noemt: Roi de la Route) heeft zich vandaag écht bewezen. Na een allergische aanval op de regen werden wij verblijd met de boodschap: 'de eindbestemming in Sorde-l'Abbaye is veranderd'. Hij had een chambre d'hôtes geboekt!! En het is een paleisje hier. Het huis stamt uit 1650 en zorgt voor een waar sprookjesgevoel. Drie hoeraatjes voor de mélon!

• 25 Juli 2017 - 08:11

Greet:

Die Jean......tres tres heureuse qu'il est avec vous!! En wat een oer-Hollands gevoel moet dat zijn geweest....gelukkig oog voor de petites cités en route!! A demain filles!

• 25 Juli 2017 - 10:40

Patricia:

Vive le roi!

• 25 Juli 2017 - 11:08

Christi:

Hallo meisjes en liefste broeder, wat een prachtige verslagjes hebben jullie weer geschreven over jullie avonturen.
    Wat kan dit een geweldig boekwerk opleveren, misschien valt er wel geld mee te verdienen ;)
    Zet 'm op

• 25 Juli 2017 - 12:46

Karin Robertz:

Ha Dames,

Wat leuk om al die verhalen te lezen en wat doen jullie het
    goed,geweldig hoor wat een prestatie.
    Al die km's dag in dag uit weer weg trappen en soms lopen als het niet meer gaat.
    Fijn dat Jan jullie vertroetelt en dat jullie dan in een luxe huis Gaan slapen.
    Genieten samen dit is ook; once in a live time,net als bij Martien,
    Je bent al heel ver de beloning Zal groot zijn voor jullie ,
    Veel liefs Kariny

• 25 Juli 2017 - 20:24

Sandra :

Hoi hoi,

Net het verslag van gisteren zondag en maandag voorgelezen aan Vic! We zijn weer helemaal op de hoogte. En we hebben genoten van jullie Mooie verhalen! Nog heel veel fietsplezier toegewenst van Vic, 10 en San. En zelfs in Bakel brandt een kaarsje voor jullie!!!Dikke kus

• 26 Juli 2017 - 11:38

Ellen Martens:

Hallo Marijke en Nienke,

Wat een toppers zijn jullie! Heb grote bewondering voor jullie; al dat geploeter door het Franse land.
    Maar met veel plezier zo lees is en een mooi doel. Ik wens dat regenbuien jullie niet meer tot last zullen zijn. Leuk voor de boeren maar minder voor jullie.
    Behouden reis.

Ik blijf de verhalen volgen. Groetjes