De piepjes van Paul - Reisverslag uit Salles, Frankrijk van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu De piepjes van Paul - Reisverslag uit Salles, Frankrijk van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu

De piepjes van Paul

Blijf op de hoogte en volg Nienke

22 Juli 2017 | Frankrijk, Salles

Vanochtend hebben we rustig aan het huisje opgeruimd totdat de vader ons met vuil en al letterlijk de deur uitveegde. We mochten gaan.

De rustdag heeft Paul (onze navigatie) niet zoveel goeds gedaan. Donderdag kende hij het ongelofeloze fietspad dat ze hier hebben aangelegd al niet, en vandaag op de route naar Salles evenmin. Normaal gesproken geeft Paul één piepje als er over 250m een afslag plaatsvindt, twee piepjes bij 150m en drie piepjes als het zo ver is. Als je niet naar Paul luistert geeft 'ie ook 3 piepjes 'Hallo je zit verkeerd', vervolgens probeert ie een andere route te bedenken, maar meestal houdt 'ie hardnekkig vast aan de eerste route en blijft 'ie piepen totdat je luistert. Hoe is het nou, Paul? Die troela van Google Maps weet gewoon de mooie fietspaden te vinden en jij wilt ons over 100km per uur wegen sturen, pal náást dat fietspad? Zoals te verwachten, kreeg ik na een paar minuten zelf de piepjes van Paul en heb ik 'm uitgezet. De rest van de dag met de mobiel van de moeder op mijn stuur genavigeerd over de fijne geasfalteerde wegen zónder autoverkeer. Nomnom. En wat gingen we lekker hard zo zonder die gemene hellinkjes. Het was vandaag echt lekker op z'n Hollands crossen door de Franse bossen.

Na 2 kleine pauzes zaten de 70 kilometers van vandaag er rond 13 uur al op! Om 14 uur zaten we gedoucht en wel met een kopje koffie voor de al opgezette tent. Ging dat 's ochtends maar zo snel, hè.. Lekker van een halve rustdag extra kunnen genieten omdat de vader op weg naar de camping allemaal files tegenkwam. Uitstapje naar Bordeaux was dus helaas onverstandig.

Inmiddels zijn we ruim 100km over de helft, de Pyreneeën zijn nog niet in zicht maar zullen over een paar dagen hopelijk toch bereikt worden. De moeder dacht dat ze tot aan Santiago reikten, dat hebben we even rechtgezet. Ach, we komen er vanzelf wel achter op de fiets hè.

Ook nog vanuit mij een grand bisou voor alle volgers! Heel leuk om al jullie reacties en gluuroogjes te zien (we kunnen elke dag zien hoeveel mensen de blog bekeken hebben). Leuk!!

• 23 Juli 2017 - 10:07

Greet:

Ook wel weer een leuke ontdekking: zonder Paul toch vol vertrouwen de route op de mobiel volgen! En je kent het liedje hè : "... aint no mountain high enough...", dus allez mes filles!!

• 23 Juli 2017 - 10:51

Rob:

Hallo fietsbikkels, alweer twee weken op pad en al over de helft, een top prestatie tot nu toe. Maar.....de echte colletjes moeten nog komen, voor jullie echter geen probleem met al die Franse kilometers al in de benen. En natuurlijk met een top soigneur in de gelederen kan het eigenlijk niet meer misgaan. Zo te lezen doet Jean heel goed werk en weet hij jullie elke dag weer scherp aan de start te krijgen! Bravo Jan!
    Nog een paar dagen vlak en dan doemen de kuitenbijters op. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en natuurlijk het dagelijkse verslag waar we inmiddels meer naar uitkijken dan naar het AD!!
    Dames voor de komende dagen veel succes en uiteraard veel fietsplezier en Jan Jij natuurlijk ook veel succes met het coachen en verzorgen van die twee toppertjes!
    Groetjes en tot het volgende verslag.

• 23 Juli 2017 - 15:30

Theo:

nog even en de beide Buurtjes kunnen volgend jaar met de dameswielerploeg in de Tour de Franceploeg

meedoen Alle hulde.Wat jullie nu wel missen is onze wereldberoemde HARING .Ze zijn vurukkuluk.

groetjes,de beste Buurman.

• 23 Juli 2017 - 16:19

Martini:

Lieve dames, ruim twee weken op pad nu. Wat gaan jullie super. Inspirerend en vermakelijk om jullie blogs te volgen. Heerlijk om zo buiten de gebaande paden te treden. Nu al een onvergetelijke ervaring. Wat zal het jullie drieën ongetwijfeld nog meer brengen dan alles wat je opschrijft. Elke pedaalslag een slag dichterbij zelfkennis, het overwinnen van teleurstellingen, het verdiepen van relaties en het begrijpen van je angsten. Vrolijk verder!