Dag 22 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: nienkemu

Blijf op de hoogte en volg Nienke

25 Juli 2011 | Spanje, Salamanca

Lunes, vienticinco julio de dos mil once

Poep in de residentie!
Kennelijk was er iemand op de 3e verdieping gisterenavond behoorlijk lam. Sleutel kwijt, te hoge nood of geen plaatsbesef, het zijn slechts speculaties. De feiten? Een uit drie delen bestaande drol voor de deur. Ik vond het al lichtelijk vreemd ruiken tijdens mijn ochtendgymnastiek de trappen af.. Er lagen overigens ook een aantal dode kakkerlakken op de trap. ¡Qué limpio!
Vandaag is een soort feestdag, maar alle Spaanse mensen aan wie ik heb gevraagd ‘Een feestdag waarvan?’ hadden geen idee. Toch zijn de winkels dicht en is het rustig op straat.
We hebben waterfietsen gehuurd en zijn el río opgegaan, heerlijk!
Vandaag is wel een beetje een dag met heimwee. Ik mis de trappen zonder kakkerlakken en gangen zonder stront. Ook mis ik mijn KOFFIE. Hoe dat hier werkt? Een kopje vullen met zogenaamd chloorloos water (zo ruikt het niet) uit de koelkast, in de magnetron stoppen, om de tien seconden de magnetron openen om de verschoven glazen plaat weer goed te leggen, koffiePOEDER oplossen. Puur genieten, maar dan niet.

• 28 Juli 2011 - 19:41

Veerle: