Lo qué hay. - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu Lo qué hay. - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Nienke Mutters - WaarBenJij.nu

Lo qué hay.

Door: nienkemu

Blijf op de hoogte en volg Nienke

16 Juli 2011 | Spanje, Sevilla

Sábado, dieciséis de julio de dos mil once

Ik moet eigenlijk mijn koffer inpakken, de kamer leegmaken en uitzoeken hoe ik in Madrid van station moet wisselen. In plaats daarvan heb ik foto’s op facebook gezet en blijf ik denken aan hoe geweldig deze twee weken waren. Lo qué hay.
Ik ga el neverending ruido van de Alameda missen. De Alameda zelf, met de fonteintjes die om de zoveel tijd gaan sproeien. De fonteintjes waarin mensen bewust gaan staan in wanhopige drang naar verkoeling. De fonteintjes waarin baasjes met hun honden spelen. De honden op de Alameda, sommige aangelijnd, andere zelfstandig hobbelend en weer andere waarschijnlijk zwervend. De zwervers op hun vaste bankje, die in zichzelf mompelen en door de grote fles Cruz Campo naast hen naar bier ruiken. De geur in Sevilla, in elk straatje ruikt het weer anders; knoflook, pis, zweet, bier, caca de perro. Verschrikkelijk ranzige geuren, waar ik me toch aan gehecht heb. Ik ben gehecht aan de pijn in mijn voeten die door de hitte opzwellen en te groot worden voor mijn ballerina’s als ik door de straatjes van Sevilla loop. Ik ben gehecht aan het doen alsof het koud is na school in de airco bij een of ander koffietentje met Michèle. Ik ben gehecht aan de eindeloze discussie tussen Thomas en Michèle dat haar franse naam geen accent kan hebben. De theorieën over anything en het pogmahone accent van Iain, het Duits met Engelse woorden van Bernd, de verloren stem van Jae Hee, de humor van Manolo, José die steeds losser werd, het onbegrip van Chi-Lin, las cacas de perros. Wat ik het meeste ga missen is misschien wel het ‘Okgeej’ van Michèle. Le mejor grapje ever.

  • 16 Juli 2011 - 12:30

    Michèle:

    I didn't understand everything of your Blogs, Nienke, but one thing is clear: I'll miss you! These two weeks were just amazing! I wish you all the best for Salamanca and of course also for your time back in holland! And don't forget: everything's gonna be "okkei" :) see you!

  • 16 Juli 2011 - 18:51

    Marijke En Jan:

    ha nien, hebben net weer verbinding met het net en dus jouw verslagen gelezen. Geweldig van genoten, succes morgen met de reis naar Salamanca. Morgenavond gaan we kijken of er weer een nieuw verslag is geplaatst.

    Groeten en veel plezier

  • 18 Juli 2011 - 17:42

    Iris:

    He lieve Nienk!!! Heb net alle reisverslagen gelezen en de foto´s bekeken. Klinkt top, en Sevilla ziet er mooi uit zeg. Is de reis goed verlopen?
    Muchos besos (Als ik het goed heb.. hihi) Have fun and take care! X Iris

  • 26 Juli 2011 - 14:53

    Eline:

    Haaaaa lieve Nienke!

    Hoe kun JIJ je nou hechten aan vieze geuren? Sevilla moet wel echt iets heel bijzonders hebben dan, hihi.

    Succes nog! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

StudyTravel

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2011

Dag 29

01 Augustus 2011

El fin de la cuarta semana (2)

30 Juli 2011

El fin de la cuarta semana

29 Juli 2011

Dag 26

28 Juli 2011

Dag 25
Nienke

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 24404

Voorgaande reizen:

05 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Camino de Santiago

03 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

StudyTravel

Landen bezocht: